חה”כ מעוז לשר הביטחון “מי אישר הרצאה בנושא יציאה מהארון בצה”ל?”

יו”ר מפלגת נעם חה”כ אבי מעוז (הציונות הדתית) פנה בשאילתא לשר הביטחון ויו”ר כחול לבן בני גנץ, בבקשה להבין מדוע התקיימה הרצאה בכפייה בבסיס צה”ל בפיקוד דרום בנושא יציאת להטבי”ם מהארון.

“פורסם, כי במפקדת בסיס של אחת מחטיבות החי”ר של פיקוד הדרום, חויבו חיילות להשתתף בהרצאה שעסקה בנושא “יציאת להט”בים מהארון”, ללא יכולת לבחור שלא להשתתף בהרצאה”, כתב חה”כ מעוז בשאילתה.

לאור כך, שואל מעוז בשאילה “מי הגורם שאישר את קיום ההרצאה, שאינה עוסקת במהות תפקידו של צה”ל, בפני חיילות, ומי הגורם שאישר את כפיית ההקשבה להרצאה על החיילות”. בנוסף שאל הח”כ “האם בצה”ל מתקיימות גם הרצאות חובה בנושא אפשרויות הטיפול לנמשכים לבני מינם?”.

נזכיר, כי שאילתה קודמת של חה”כ מעוז, בנושא שפה רב מגדרית בצה”ל הביאה לחידוד ההנחיות והפסקת השימוש בשפה לא תיקנית בצה”ל “כלל יחידות צה”ל מחויבות בשימוש בשפה עברית תקנית”, כך הודיע סגן שר הביטחון אלון שוסטר במליאת הכנסת בתשובה אז לשאילתה
סגן השר הדגיש בתשובתו כי ההנחיות בעניין חודדו, וכי כלל יחידות צה”ל מחויבות בכל פרסום, בכתב, בעל פה ובפנייה לחיילים ולחיילות בשימוש בשפה עברית תיקנית, שלא בשפה רב מגדרית.

השאילתה כעת, מגיעה בעקבות פרסומים של ארגון תורת לחימה, שחשף את קיום ההרצאה האמורה. בארגון תורת לחימה אף שלחו מכתב חריף למפקד פיקוד הדרום אלוף אליעזר טולדנו “תפקידו של צה”ל הוא ניצחון במלחמה וחיסול מחבלים וזוהי מלאכתך, מלאכת הקודש בה הינך עוסק ומתרכז שנים רבות. לא יתכן כי ביחידה צבאית תתבצע כפיה להט”בית נגד חיילים וחיילות, הנראית כמו מורשתו של הסוטה (לכאורה) גל אוחובסקי”, כתבו.

עוד הוסיף הארגון במכתב “חובת כל מפקד לעצור שטיפת מוח פרוגרסיבית רדיקלית זו שאין מקומה בסדר היום של הצבא ומשאביו, בוודאי לא בכפיה הנוגדת את כבוד האדם, ומעודדת בצה”ל עיסוק לא-ממלכתי בשנוי במחלוקת”, כתבו.

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר