בעקבות פניית חה”כ אבי מעוז : מבקר המדינה בוחן בדיקה כנגד ממשלת בנט על מחדלי הקורונה

לשכת מבקר המדינה בוחנת המשך בדיקה בגין מחדלי הקורונה בגל הרביעי כנגד ממשלת בנט, כך עולה מתשובת לשכת המבקר לפנייתו של יו”ר מפלגת נעם וחבר סיעת הציונות הדתית חה”כ אבי מעוז, שפנה למבקר בבקשה כי יפתח בחקירה בגין מחדלי הקורונה של ממשלת בנט.

בתשובת לשכת המבקר לחה”כ מעוז צויין כי “אציין כי כפי שהודיע מבקר המדינה, משרדנו עתיד לפרסם בזמן הקרוב דו”ח מקיף בנושא התמודדות מדינת ישראל עם משבר הקורונה במהלך הגלים הקודמים. כמו כן, משרדנו בוחן ביקורת המשך בנושא ההתמודדות עם המשבר לרבות בעניין קבלת ההחלטות בנושאים נוספים שהוזכרו במכתבך”, נכתב.

נזכיר כי במכתב הבקשה למבקר המדינה מנה חה”כ מעוז מספר מחדלים של ממשלת בנט בנושא ההתמודדות עם משבר הקורונה. בין השאר ציין הח”כ את מחדל הבאת החיסונים, מחדל נתב”ג, אי ספיקת בתי החולים, הסתרת נתונים מהציבור, מחדל החינוך, אי תפקוד שרי הממשלה ועוד.

נזכיר כי בסוף השבוע פנה חה”כ מעוז, ליועמ”ש ‏ד”ר אביחי מנדלבליט, בבקשה כי יעמוד על כך שהחלטות קבינט הקורונה יקויימו בידי הגורמים הממשלתיים. דרישתו של מעוז, מגיעה על רקע התכתבות עם המשנה ליועמ”ש רז ניזרי אשר עלה ממנה כי אין בכוונת משרד החינוך לקיים את החלטת קבינט הקורונה אשר קבע כי תלמידים יחוייבו להציג בדיקת קורונה שלילית ביום הראשון לפתיחת הלימודים.

‏במכתבו הפנה מעוז את היועמ”ש לעמדתו של המשנה ליועמ”ש רז ניזרי וכתב “‏נדהמתי לקבל את תשובתו של המשנה ליועמ”ש רז ניזרי כפי שבא לידי ביטוי במכתבה של עו”ד שלומית ‏גרינפילד גילת. העולה מהמכתב הנ”ל, (לכאורה) שגורמים ממשלתיים החליטו על דעת עצמם, ובניגוד להחלטת קבינט‏ הקורונה, שלא להטיל על תלמידי ישראל חובת הצגת תוצאות בדיקת קורונה שלילית, בהתייצבם בשערי בתי ‏הספר בראשון בספטמבר, היום הראשון לתחילת הלימודים”, כתב מעוז ליועמ”ש.

בסיום מכתבו קרא מעוז ליועמ”ש להעמיד את הגורמים על חומרת הדברים ולפעול שהחלטת קבינט הקורונה בעניין תקויים “‏נא טיפולך המידי, להעמיד את אותם גורמים ממשלתיים על חומרת מעשיהם, ולעמוד על כך שהחלטת ‏קבינט הקורונה מיום 22 אוגוסט דנא, תקויים ככתבה וכלשונה, ולוודא שבתקנות שייקבעו עוד טרם ‏פתיחת שנת הלימודים, תעוגן חובת הצגת בדיקת קורונה שלילית למניעת התפרצות הקורונה בבתי הספר ‏בפרט, ובכל המדינה בכלל”, ביקש לסיום.

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר