המכתב לחה”כ מעוז חושף: בניגוד להחלטת קבינט הקורונה תלמידים לא יחויבו להציג בדיקת קורונה שלילית ביום תחילת הלימודים

בעקבות פרסומים סותרים, והנחיות שאינן ברורות פנה יו”ר נעם וחבר סיעת הציונות הדתית, חה”כ אבי מעוז למשנה ליועמ”ש עו”ד רז ניזרי, בבקשה לקבלת הבהרות בנושא מתווה הכיתות הירוקות וחובת הצגת בדיקת קורונה שלילית ע”י התלמידים ביום הראשון לתחילת שנת הלימודים.

מתשובה שהגיעה אתמול (ד’) ממשרדו של המשנה ליועמ”ש לחה”כ אבי מעוז נחשף כי חרף החלטת קבינט הקורונה כי התלמידים יחוייבו להציג בדיקת קורונה שלילית ביום הראשון ללימודים “החליט הדרג המיניסטראלי הרלוונטי”, שהכוונה לגורם ממשלתי במשרד החינוך, שלא לחייב את התלמידים להצגת בדיקה שלילית. משמעות הדבר כי החלטת הקבינט לא תקויים בידי משרד החינוך.

בפנייה למשנה ליועמ”ש ביקש חה”כ מעוז כי יחדדו ההנחיות בעניין מתווה הכיתות הירוקות, ויוציא הנחיות בהתאם להחלטות קבינט הקורונה וזאת בכדי לאפשר את פתיחת שנת הלימודים בצורה בטוחה “בכדי ששנת הלימודים אכן תיפתח עם מינימום הדבקה ועם השתדלות אמתית למניעת התפרצות, אודה להנחייתך הדחופה למען בריאות הילדים והציבור כולו היות ושנת הלימודים בחלק מהמוסדות התחילו וחלקם מתחילים מחר ואחרים בשבוע הבא”, כתב מעוז.

בתשובה שכאמור קיבל אתמול חה”כ מעוז הוא נדהם לגלות כי אין בכוונת משרד החינוך למלא את החלטת הקבינט “על פי מתווה החינוך לפתיחת שנת הלימודים תשפ”ב אשר אומץ בקבינט הקורונה, כלל התלמידים יתבקשו לבצע בדיקת קורונה ביתית (אנטיגן) ולהגיע לבית הספר עם אישור כי ביצעו בדיקה זו”, נכתב בידי עו”ד שלומית גרינפילד גילת בשם המשנה ליועמ”ש.

עם זאת צויין בשם המשנה ליועמ”ש כי “מטעמי מדיניות ולאחר בחינת המשמעויות השונות של הנושא, החליט הדרג המיניסטריאלי הרלוונטי, כי התקנות לא יכללו חובה פורמלית להצגת האישור כאמור, ושנכון יהיה להסתפק בעידוד ההורים והתלמידים לבצע בדיקות אלו ולהגיע עם האישור ליום הלימודים הראשון. התקנות בנושא טרם פורסמו רשמית, והן מתגבשות בימים אלו בעבודה משותפת של משרדי הבריאות, החינוך והמשפטים, כמקובל”.

בכוונת חה”כ מעוז להמשיך היום בלחץ בנושא “לא נרפה מהעניין עד שבריאות תלמידי ישראל תובטח” אומר מעוז “מחדלי הקורונה של ממשלת בנט ממשיכים. בנט חלש בקורונה, חלש בביטחון, חלש בזהות היהודית של המדינה, הממשלה הזו חייבת ליפול, ובע”ה נמשיך לפעול שכך יהיה”, הוסיף מעוז.

צילום תמונה ראשית: שאטרסטוק

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר