הצעת חוק ‘מיהו יהודי’ עלתה לוועדת שרים לחקיקה

הצעת החוק של יו”ר מפלגת נעם ח״כ אבי מעוז, שתגדיר מיהו ‘יהודי’ במרשם האוכלוסין, תעלה היום (ראשון) לוועדת שרים לחקיקה. הצעת החוק מעוניינת להגדיר בחוק מרשם האוכלוסין כי הגדרת ‘יהודי’ תהיה לאדם הנולד לאם יהודיה, או אדם שעבר גיור בבתי הדין המיוחדים לגיור, המוכרים על ידי מדינת ישראל, או בבתי הדין הרבניים.

בהסבר לחוק נכתב כי “על פי הדין הקיים, הגדרת הדת במרשם האוכלוסין הרישום כיהודי במרשם האוכלוסין הינו רישום סטטיסטי בלבד הנעדר כל נפקות הלכתית, והוא כפוף להגדרת יהודי בחוק השבות. הדבר יוצר דיסהרמוניה בדברי החקיקה אשר לפי כל אחד מדברי החקיקה מתפרש המונח יהודי באופן שונה. הדבר מביא לידי בעיות שונות ואף כרוך לעיתים בהטעיית האזרחים הסבורים כי בשל רישומם כיהודים במרשם האוכלוסין, הרי שהגדרה זו גם תוכר לצורך נישואין וגירושין”.

“מוצע להסדיר את הוראות החוק השונות , כך שהגדרת יהודי בדברי החקיקה תקבל משמעות אחידה, והגדרת יהודי בכל דברי החקיקה תקבל את משמעותה המקובלת והאחידה. מכיוון שמדינת ישראל הינה מדינה יהודית הרי שמתבקש הדבר כי הגדרת המונח יהודי תוגדר בהתאם להגדרה הלכתית מקובלת המוכרת ע”י האינסטנציות המשפטיות המוכרות במשפט הישראלי לעניין הדין הדתי והמרת דת והם בתי הדין המיוחדים לגיור המוכרים ע”י מדינת ישראל ובתי הדין הרבניים”.

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר