הרב טאו בכנס הרבנים: “חיוב של מסירות נפש”

הרב טאו בכינוס רבנים בבית וגן:

דברי רבינו הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ”ל – בכנס רבני ישראל תשכ”א* וקשים מהם דברי הגמרא בקידושין: “אין מקיפין בחילול השם”.

כל חיינו, כל חיי האדם והאדם מישראל מסודרים על “קרדיט”. “החנות פתוחה והחנווני מקיף”, – אכן כל זה עד כאן. כשמגיעים הדברים לידי חילול השם אז מופיעה כאילו התפרצות של יד ה’ הגלויה, שבממשלת הדורות, אל תוך המסגרת הרגילה של סדרי חיי האדם, – ואין מקיפין. מי שיש לו עין פתוחה לראות את הופעת ההנהגה האלהית של גדול העליליה על דרכי בני האדם, בחיי היחיד ובחיי הציבור, רואה ומכיר את זה ברור. עובדות, עובדות, עובדות ממשיות.

על חילול השם הנורא, של ההתעללות המחפירה הזו, מצד אישים או מצד הממשלה, ביחס לרבנות הראשית לישראל, בכפיה, במישרין ובעקיפין, לסידור ענייניה של הרבנות שלא מדעתה ובניגוד לדעת בעליה הלוא אי אפשר לשתוק!גם בעת ייסודה של הרבנות הראשית לארץ-ישראל הראשונה, היו שרצו להצר את תוקפה של מלכות התורה הזו מישראל. אז מרן אבא הרב זצ”ל נלחם בגבורת ארי וקפץ על השולחנות ועל הספסלים, כנגד חתירת התערבות של גורמי חוץ, אשר מחוץ לעולמה של תורה, והשתלטותם על עוצמתה ותוקפה, הדרכתה והשפעתה, תפארתה וכבודה של הרבנות הראשית לארץ-ישראל.

הוראתו של מרן אבא הרב זצ”ל ברורה ומפורשת, כי החיוב של מסירות נפש, בבחינת “ייהרג ואל יעבור” לגבי כפיה בניגוד לקיומה של תורה, הוא לא בלבד לגבי גויים שבאים בכפיה נגד קיומה של תורה, אלא הוא הדין גם בכפיה של יהודים, מאיזה צד שהוא, אישי או ציבורי בניגוד לקיומה של תורה הנקבע בדעת חכמי התורה וקובעי הוראתה. הרבנות הראשית לישראל נקראה במלוא תפארתו של קידוש השם והארת נשמתה של תקומת ישראל ותחיתה בדבר קדשו.

 לפיכך צריך שיאמר מכאן ברור בכל התוקף והעונש כי דווקא מתוך כך מלוא אמונתנו ודבקותנו בענין האלהי של מדינת ישראל וממשלת ישראל, מתוך ידיעתנו והכרתנו הנאמנה בראיית אמת את יד השם הנטויה עלינו בהופעת הקץ המגולה, כדברי חז”ל: ואתם הרי ישראל ענפיכם תתנו ופריכם תשאו לעמי ישראל כי קרבו לבוא, בשכלולו של ישוב הארץ וקיבוץ בניה שבי הגלויות לתוכה, לתפארת תקומתה של האומה הישראלית ורבונותה הממשלתית בארץ חייה, – דווקא מתוך כך מתגלה כל גודלו של החיוב אשר עלינו לעמוד על גאולתנו ופדות נפשנו, על ביצרונה ושיכלולה של עוצמת עצמאותה האמיתית של הרבנות הראשית לישראל, בתוכה ובמהותה של מדינת ישראל.

כי מתוך התורה, מתוך נצח ישראל אנו באים אל המדינה ואל הממשלה, ולא מתוך הממשלה “הזמנית” אל התורה; מתוך הנשמה של תורת השם רבון העולמים יוצר האדם בדורותיו ונותן התורה, שהיא חיינו ואורך ימינו, אנו באים אל כל ציבור חיי הגוף הלאומי שלנו בכל אופניהם וצדיהם; מתוך נצח ישראל אשר לא ישקר ולא ינחם, כי לא אדם הוא להינחם, אנו באים אל כל מערכות ממשלתיותנו וצבאיותנו, בכל סדרי חיינו הלאומיים, הזמניים, לכל גווניהם ואורחיהם כולם.

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר