חה”כ מעוז בכנסת “הרפורמים איננו זרם ביהדות – אלא זרם בפרוגרסיביות”

הכנסת דנה הערב (ד’) בהצעה לסדר דחופה של חברי הכנסת אבי מעוז (הציונות הדתית) יואב בן צור (ש”ס) ומשה גפני (יהדות התורה) בעקבות הפרובוקציה של חה”כ גלעד קריב ברחבת הכותל בשבוע שעבר.

במסגרת הדיון אמר חה”כ מעוז “בשבוע שעבר ניצל ח”כ, את חסינותו הפרלמנטרית כדי לעבור על החוק ולהכניס ספר תורה פרטי לרחבת הכותל המערבי, ואף העז פניו ונכנס לעזרת הנשים, במסגרת מאבקו המשותף עם נשות הפרובוקציה”, פתח חה”כ מעוז את דבריו במליאה.

לדברי מעוז ארגונים פרוגרסיביים עומדים מאחורי המהלכים בכותל “כל המערכת המשומנת של הארגונים הפרוגרסיביים של השמאל הרדיקלי נכנסו לפעולה כדי להביא להפעלת מתווה הכותל, ובשיטת ספירלת השתיקה, הם מנסים להשתיק את הרוב המוחלט של העם, שיש לו לב חי והוא אוהב את הכותל, מכיר בקדושתו ומחובר אליו בכל מיני נפשו. כך הם מנסים להשתיק גם את רב הכותל הרב רבינוביץ’, שעומד איתן כנגד כל הניסיונות לחלק את הכותל ולקרוע לנו את הלב. בע”ה לא יקום ולא יהיה. הרב רבינוביץ’ – חזק ואמץ!”, חיזק מעוז אץ הרב רבינוביץ.

מעוז ציין כי הפרובוקציה בכותל חושפת את המגמות של התנועה הרפורמית “הפרובוקציה בכותל הייתה המחשה מעולה למי שטרם הבין את מגמות התנועה הרפורמית, שבהנדסת תודעה יש מי שמכנה אותה ואת התנועה הקונסרבטיבית כ’זרמים ביהדות’. מי שממציא דרך חדשה מכח דמיונותיו והזיותיו, גם אם הוא יהודי, איננו הופך להיות זרם ביהדות”, ציין יו”ר נעם.

עוד אמר כי “היום התחלנו לבקש בתפילה ‘ותן טל ומטר לברכה’. למה רק היום ולא מיד אחרי סוכות? מפני שבזמן בית המקדש לקח לעולי הרגלים זמן לחזור מעלייתם לרגל לירושלים, ולא רצו חכמים שנתפלל על גשם בזמן שאחינו עדיין בדרכם הביתה. ולמרות שהטעם הזה לא רלוונטי כרגע, אין כח בידי חכמים לשנות את ההלכה בעניין. קל וחומר, שבעניינים חמורים ויסודיים בתורת ישראל, מי שיכול לחוות דעתו בעניין אלו גדולי ישראל, שמלאים בתורה, ביראת שמים ובחרדת קודש למסורת שעוברת אצלנו מדור לדור, ולא נמצאים באובססיה של עצם הרצון לחדש, לשנות ולמחוק, בלי שום יראת שמים ושום מחויבות לתורה, למסורת ולגדולי הדורות”, הוסיף מעוז.

לסיום אמר כי הרפורמים, כמו הנצרות, למרות שהוקמו בידי יהודים, הם אינם זרם ביהדות “מי ששייך לתנועה הרפורמית, שמזמן ניתקה את עצמה ממאוויי הגאולה ובניין בית המקדש, אבל משתמש בכותל המערבי כקרדום לקידום המאבק שלו למען הלגיטימיות שהוא מבקש להשיג, תוך שהוא מחולל פרובוקציה, מחלל קדושת ספר תורה ורומס את כבודן של המתפללות בעזרת הנשים, בוודאי שהוא איננו זרם ביהדות, אלא זרם בפרוגרסיביות הקיצונית שנאבקת כנגד זהותה היהודית היחידה והנאמנה של מדינת ישראל. אחרי הכל, גם הנצרות באה לעולם על ידי יהודים, וזה כמובן, לא הופך אותה להיות זרם ביהדות”, סיים יו”ר נעם.

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר