חה”כ מעוז ליו”ר הכנסת “העמד את חה”כ אבתיסאם מראענה על מקומה והורה לה לנהל את הוועדה בעברית תקינה”

יו”ר מפלגת נעם, וחבר סיעת הציונות הדתית חה”כ אבי מעוז, פנה היום (ג’) ליו”ר הכנסת חה”כ מיקי לוי תחת הכותרת – פגיעה בשפה העברית וזלזול בעבודת הכנסת, וביקש כי יורה לחה”כ אבתיסאם מראענה יו”ר הוועדה המיוחדת לעובדים זרים לנהל את הוועדה בשפה עברית תקינה ולא כפי שהודיעה כי הדיונים בוועדה יתקיימו בשפת נקבה.

“‏אמש, בישיבתה הראשונה של הוועדה המיוחדת לעובדים זרים, אמרה יו”ר הוועדה, ח”כ אבתיסאם מראענה ‏כי השפה של הוועדה בדיוניה תהיה בלשון נקבה”, כתב מעוז במכתבו, לדבריו “‏על פי חוק יסוד ‘ישראל – מדינת הלאום של העם היהודי’: “עברית היא שפת המדינה”, ו”לשפה הערבית מעמד ‏מיוחד במדינה”.”

חה”כ מעוז ציטט במכתבו את האקדמיה ללשון עברית בנושא “‏על פי האקדמיה ללשון עברית “צורת הזכר בעברית משמשת לא רק לזכר. היא גם הצורה שאנחנו נוקטים ‏כשאין לנו צורך להבחין במין – כלומר היא גם הצורה הסתמית, הלא מסומנת. על כן צורת הזכר יפה גם ‏לנקבות, מה שאין כן צורת הנקבה: זו מציינת רק נקבה ומוציאה את הזכר. זו דרכה של העברית.”.

לדברי מעוז “‏דבריה של ח”כ מראענה הינם חמורים ומבזים את השפה העברית התקינה ואת כבוד הכנסת. ‏ראשית, ח”כ מראענה מבקשת לנהל ישיבות של ועדה מוועדות הכנסת בשפה שאיננה עברית, אלא היא שפה ‏חדשה ומומצאת. לא יעלה על הדעת כי ח”כ כלשהו, יחליט על דעת עצמו לעוות את שפתו של עם ישראל ‏ולהמציא כללי לשון חדשים.”

עוד הוסיף הח”כ כי “‏שנית, ברצוני לבקש הבהרה, האם ח”כ מראענה, מכוחה כיו”ר ועדה, דורשת לכפות את עמדותיה על חברי
‏הכנסת והאורחים המשתתפים בדיוני הוועדה? אם כן, היכן שמענו שיו”ר ועדה בכנסת יכפה כך את תפיסת ‏עולמו? ‏אזכיר כי רק לאחרונה, התחוללה מהומה במליאה כאשר אחד הח”כים לא פתח את נאומו כנהוג במילים ‏”אדוני יו”ר הכנסת”, מה נאמר על מי שמבקשת בשם אג’נדה כלשהי לפגוע בשפה העברית, ולהמציא שפה ‏חדשה, ואף לכפות זאת על כלל המשתתפים בדיוני הוועדה?”, תמהה מעוז.

לסיום ביקש מיו”ר הכנסת להעמיד את חה”כ מראענה במקומה “‏אני מבקש ממך להעמיד את ח”כ מראענה במקומה ולהבהיר לה ולאחרים את חומרת מעשיה ולדרוש ממנה ‏לחזור בה בפומבי ולדבר בשפה העברית התקינה בעת ניהול הועדה כמקובל-בל נתפלא אם נציגים לא רוצים ‏להופיע בוועדות בגין הפגיעה והזלזול הקיים בכבודה של הכנסת”, סיים מעוז.

צילום תמונה ראשית: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר