חה”כ מעוז לממשלה “חידלו ממדיניות ההכלה – ועברו למדיניות ההכרעה של הטרור”

יו”ר מפלגת נעם, חה”כ אבי מעוז, קרא במליאת הכנסת לממשלה לחדול ממדיניות ההכלה, ולעבור למדיניות הכרעת הטרור. מעוז הזכיר כי כבר לפני מספר שבועות התריע במליאת הכנסת על המצב הביטחוני במזרח ירושלים, ועל כך שהשטח מצביע על אינתיפאדה קרבה.

“זה לא צחוק. לפני ארבעה שבועות, בכ”א בחשוון, 27 באוקטובר, התקיים במליאת הכנסת דיון בהצעה לסדר שהגשתי יחד עם חה”כ אופיר כץ בנושא “אי מיצוי הדין עם זורקי האבנים ובקבוקי התבערה ביו”ש ובירושלים”, פתח חה”כ מעוז את דבריו.

מעוז הזכיר כי התריע לפני מספר שבועות במליאה בפני סגן השר לביטחון פנים וסגן שר הביטחון על המצב הביטחוני במזרח ירושלים “בדיון התרענו כי יש לטפל בתופעת טרור האבנים בהקדם וביד קשה. בדבריי תיארתי דיווחים שהגיעו אליי על פגיעות חוזרות ונשנות כנגד תושבי שכונת מעלה הזיתים, בדרך שבין השכונה לכותל המערבי, וכן את העובדה כי הפוגעים שנתפסו שוחררו בלא שיוגשו כנגדם כתבי אישום. התרעתי על כך שישנה התחממות כללית, שמעידה על כך שאינתיפאדה נוספת או פרעות בנוסח אלו שחווינו לפני כחצי שנה, מתרגשות עלינו”, הזכיר.

יו”ר נעם, המשיך והזכיר כי “בסיום הדיון הוחלט כי הנושא יועבר להמשך דיון בוועדה לביטחון פנים, אולם מועד לדיון שכזה טרם נקבע. במוצאי שבת, לפני שבוע וחצי, נערכה מתקפה כוללת כנגד שכונת מעלה הזיתים, במרחק כמה דקות מהכותל המערבי, והשכונה הייתה נתונה במצור למשך שעתיים. לפני חמישה ימים דקר מחבל שני שוטרי מג”ב בסמוך לישיבת עטרת ירושלים שבעיר העתיקה. בהמשך לאותו פיגוע התפרעו תושבי הכפר עיסאוויה, ממנו הגיע המחבל, התפרעות שכללה השלכת בקבוקי תבערה והצתת המכתזי”ת, כפי שכולנו ראינו.

אתמול לדאבוננו נרצח אליהו קיי הי”ד ונפצעו יהודים נוספים בפיגוע סמוך לכותל המערבי. על ידי מחבל חמאס, תושב שכונת שועפט, שעבד כמורה וקיבל את משכורתו מעיריית ירושלים. אני רוצה מכאן לשלוח תנחומי למשפחה האבלה ואיחולי החלמה לפצועים”, פרט הח”כ את ארועי הטרור הקשים.

בנוסף, התייחס לאמירה המקוממת של השר בר לב “ומה התגובה של השר בר לב, הוא הסביר שהיה מידע על המחבל, אבל הוא “רק” מהחמאס המדיני ולא מהחמאס הפח”עי. אין מילים. זה הזוי. השר לביטחון פנים, לא יודע מה הוא מדבר, אפילו במדינות העולם מבינים שאין הבדל בין החמאס המדיני לפח”עי. החמאס כולו הוא ארגון טרור.”

לסיום, קרא חה”כ מעוז לממשלה, לעבור למדיניות של הכרעת הטרור “לצערי, אנו רואים שהתחזיות אכן התממשו. אני קורא לחברי הממשלה: בניגוד למה שקרה ביחס לתחילת הגל הרביעי של הקורונה, שם עצמתם את עיניכם מהסימנים המבשרים את המציאות המתקרבת, תוך זלזול עמוק בחיי אדם, “הכלה” כפי שקראתם לזה בציניות חסרת לב, הפעם- חידלו ממדיניות ההכלה, ועברו למדיניות ההכרעה של הטרור”, סיים.

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר