חה”כ מעוז עלה לקברו של הרב קוק וקרא לשר כהנא “חזור בך מהרפורמות ובקש סליחה מהרב קוק זצ”ל”

יו”ר מפלגת נעם וחבר סיעת הציונות הדתית, חה”כ אבי מעוז, פקד הבוקר (ד’) ג’ באלול יום פטירתו של מרן הרב קוק זצ”ל, את קברו של הרב בהר הזיתים בירושלים.

לאחר העלייה לקבר פנה חה”כ מעוז לשר כהנא במסר חריף בעקבות הרפורמות שמקדם כהנא “פקדתי הבוקר את קברו של מרן הרב קוק זצ”ל ביום פטירתו ג’ באלול. אין מקום יותר מתאים להזכיר לכולנו את דברי בנו הרב צבי יהודה זצ”ל בכנס רבני ישראל בשנת תשכ”א”, פתח מעוז.

חה”כ המשיך והביא את דבריו של הרב צבי יהודה זצ”ל “על חילול השם הנורא, של ההתעללות המחפירה הזו, מצד אישים או מצד הממשלה, ביחס לרבנות הראשית לישראל, בכפיה, במישרין ובעקיפין, לסידור ענייניה של הרבנות שלא מדעתה ובניגוד לדעת בעליה הלוא אי אפשר לשתוק!

גם בעת ייסודה של הרבנות הראשית לארץ-ישראל הראשונה, היו שרצו להצר את תוקפה של מלכות התורה הזו מישראל. אז מרן אבא הרב זצ”ל נלחם בגבורת ארי וקפץ על השולחנות ועל הספסלים, כנגד חתירת התערבות של גורמי חוץ, אשר מחוץ לעולמה של תורה, והשתלטותם על עוצמתה ותוקפה, הדרכתה והשפעתה, תפארתה וכבודה של הרבנות הראשית לארץ-ישראל”, ציטט חה”כ מעוז מדברי הרב צבי יהודה זצ”ל.

לאחר מכן פנה חה”כ מעוז לשר כהנא וקרא לו להרפות ידיו מהרבנות “אני רוצה מכאן לפנות לידידי השר מתן כהנא – הרפה ידך מהרבנות הראשית, אל תתערב בדברים לא לך, אל תחתור תחת עוצמתה, תוקפה, כבודה ותפארתה של הרבנות הראשית לישראל”, דברי מעוז.

לסיום קרא יו”ר נעם לכהנא לבקש סליחה על קברו של הרב קוק ולחזור בו מהרפורמות השונות “אני מציע לך, אם אתה פוקד היום את קברו של מרן הרב זצ”ל, אנא בקש ממנו סליחה, אנא ממך עצור את המהלכים המסוכנים והרפורמות המסוכנות שאתה עושה, שכל תכליתן להחליש את הרבנות הראשית, ולעקור את התורה מהציבוריות הישראלית, אין זה עניין של הגמוניה כזו או אחרת, אין זה עניין שאתה רוצה להפסיק את ההגמוניה של מרכז הרב ולהעביר את ההגמוניה לרבנים אחרים, מדובר פה על ההגמוניה של התורה, על מלכות התורה אי אפשר לפגוע במלכות התורה, אני מתחנן אליך – חזור בך ובקש סליחה מהרב קוק זצ”ל”, סיים מעוז.

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר