חה”כ מעוז פנה ליו”ר הסתדרות הרופאים על בקשת הממשלה לרדת בסטנדרט הטיפול בחולי הקורונה “דרישה חמורה ופושעת – אל תענו לה”

חבר סיעת הציונות הדתית ויו”ר מפלגת נעם חה”כ אבי מעוז, פנה ליו”ר הסתדרות הרופאים בישראל, ה‏פרופסור חגי ציון, בבקשה כי הסתדרות הרופאים תבהיר כי אין דרישת הממשלה מבתי החולים לרדת בסטנדרט הטיפול בחולי הקורונה פסולה וכי הרופאים בישראל אינם הולכים להישמע לה. לדברי מעוז, הדבר מתחייב גם לצורך אמון הציבור במערכת הבריאות.

פניית מעוז מגיעה לאור הפרסומים כי הממשלה פנתה למנהלי בתי החולים בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה בבקשה כי יתפשרו ויורידו בסטנדרט הטיפול בחולי הקורונה כדי להגדיל את ספיקת החולים במחלקות הקורונה.

‏במכתבו לפרופסור ציון, כותב ח”כ אבי מעוז כי “השבוע פורסם, כי בשיחה בין מנהלי בתי חולים, אמר ד”ר מיקי הלברטל, מנכ”ל ביה”ח רמב”ם, כי באחד מהדיונים על יכולת הספיקה של בתי החולים לטיפול בכמות גדולה של חולים קשה בקורונה “בכירים בממשלה הורו לבכירים במשרד הבריאות כי ‘צריך להגיע למספרים האלה, תתפשרו, תרדו בסטנדרטים, הכל מקובל'”.

חה”כ מעוז ציין כי “כידוע וכמקובל, רופאים בתחילת דרכם נשבעים את שבועת הרופאים, אשר נחשבת כבסיס לאתיקה הרפואית המודרנית, ובה מתחייב הרופא לנסות להציל חיים ולא לגרום נזק לחולה, וכפי שכתוב בגירסתה העברית: “על משמרתכם הופקדתם יומם ולילה לעמוד לימין החולה במצוקתו בכל עת ובכל שעה. ושמרתם עד מאוד חיי אדם מרחם אמו, והיה שלומו ראש חרדתכם כל הימים. ועזרתם לאדם החולה באשר הוא חולה, אם זר אם נכרי, אם אזרח נקלה ואם נכבד”, נכתב.

לדברי יו”ר נעם ‏”אם אכן נכונים הפרסומים, הרי שמדובר בדרישה חמורה ופושעת ממנהלי בתי החולים ומהרופאים המטפלים שם, להפר את שבועתם ולנקוט בצעדים מסכני חיים בשם אינטרסים זרים. לאור זאת, אני קורא לך וליו”ר לשכת האתיקה של הר”י לפרסם בהקדם הבהרה שאינה משתמעת לשני פנים, שהדרישה דלעיל הינה פסולה, וכי אסור לשום מנהל בי”ח או לכל רופא אחר במדינת ישראל להיענות לה” מסיים ח”כ מעוז את מכתבו.

חה”כ מעוז הסביר את הפנייה “כאשר שמעתי את הפרסום בעניין, התחלחלתי. שהממשלה תנחה בית חולים להוריד את סטנדרט הטיפול בחולים? אין מילים, זה מזעזע, מפחיד, מדאיג ובלתי מתקבל על הדעת. הצוותים הרפואיים בבתי החולים וברפואה בקהילה, עושים עבודה נפלאה, נותנים את הנשמה, לכל מטופל, וכולנו מוקירים להם תודה, ואני בטוח שהם ימשיכו כך. אך מול דרישה כזאת של הממשלה, צריכה לבוא אמירה ברורה של הסתדרות הרופאים, שיש דברים שלא מקובלים, שהם מחוץ לארסנל הכלים שממשלה יכולה לבקש, לכן ראיתי צורך לפנות ליו”ר פרופ’ חגי ציון, ולבקש ממנו להבהיר כי הדרישה פסולה.

אני סבור שהדבר חשוב מאד גם לאמון הציבור במערכת. לצערי לאור הטיפול הכושל והמחדלים של הממשלה בקורונה, הציבור מאבד אמון במערכת, והדבר עלול גם לפגוע באמון במערכת הבריאות. אני חושב שאמירה ברורה של הסתדרות הרופאים בעניין חשובה לאמון הציבור”, אומר מעוז.

נציין כי לפני מספר ימים חה”כ מעוז, ביצע את החיסון השלישי, ולאחריו יצא בקריאה לציבור לצאת ולהתחסן “הלכתי להתחסן בחיסון השלישי יחד עם אשתי, אני קורא לכל אזרחי ישראל – לכו להתחסן”, אמר.

צילום תמונה ראשית: שאטרסטוק.

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר