ח”כ אבי מעוז לח”כ אורבך בוועדת הכנסת: “ניר תתעוררו – תוציאו את רפורמת הכשרות מחוק ההסדרים”

יו”ר נעם וחבר סיעת הציונות הדתית חה”כ אבי מעוז, קרא היום (ה’) בוועדת הכנסת להוציא את רפורמת הכשרות מחוק ההסדרים בעקבות מכתבה של היועצת המשפטית של הכנסת לחברי הכנסת.

את הדברים אמר מעוז, במסגרת דיון בוועדת הכנסת: “קיבלנו אתמול את מכתבה של היועצת המשפטית לכנסת, מכתב ברור ובהיר, שבו היא מנתחת כל חוק מחוק ההסדרים, והיא ממליצה ואומרת לאיזה וועדה ראוי החוק הזה לעבור”, אמר מעוז בוועדה “ויש חוק אחד בחוק ההסדרים, אני קורא לו חוק הכשרות, מה שאתם מכנים המהפכה בכשרות. והדברים שלה לגביו כל כך ברורים ונחרצים.

אני שמעתי אותך אתמול ח”כ אורבך, שאתה מתעקש שהחוק הזה יובא בחוק ההסדרים דווקא, ולא תוותרו בעניין הזה. אתמול מתגלה, שהיועמ”שית של הכנסת, במבט פשוט, אומרת שלא מובן ולא ברור מדוע החוק הזה נמצא בחוק ההסדרים. אין לו שום קשר לתקציב, ויש לו לעומת זאת השלכות נרחבות על סמכותה של הרבנות הראשית ועל סמכותם של רבני הערים. ועל אף המסקנה הכל כך פשוטה הזאת, אתם מתעקשים להביא לנו את זה בחוק ההסדרים”, הוסיף מעוז.

בנוסף, התייחס חה”כ מעוז לסערה האחרונה סביב פגישתו של ראש הממשלה והנשיא ביידן “רבות דובר בימים האחרונים על התמונה של הנשיא האמריקאי, האם הוא נרדם או לא נרדם בפגישתו עם ראש הממשלה בנט. אני רוצה להגיד דבר אחד, לא צריך להיות עם עיניים עוצמות בשביל להירדם. ומה ההוכחה שלי לכך? אנשים יכולים להירדם גם עם עיניים פקוחות. אנחנו רואים כאן ממשלה שלמה, ממשלת ישראל וחברי הכנסת של הקואליציה, נרדמים עם עיניים פקוחות”, אמר חה”כ מעוז על חברי הממשלה והקואליציה.

חה”כ מעוז דיבר גם על הנדסת התודעה שמבצעת הממשלה במהלכיה האחרונים: “כולכם באופן הכרתי מלא בעיניים פקוחות ואתם מובילים אותנו למצב שבו מדינת ישראל מאבדת את הזהות היהודית שלה והופכת להיות מדינת כל אזרחיה. זה יירשם על שמכם האירוע הזה. קוראים לזה בהנדסת תודעה – הכלה. לאורך התקופה האחרונה, השתמשתם רבות במילה הכלה. אתם מכילים את המגפה. אתם מכילים את הקורונה. אתם מכילים את הטרור.

החמאס למשל פרסם אתמול שממשלת ישראל תכיל גם את הריגתו של החייל הגיבור בראל שמואלי הי”ד. רבותיי, הכלה זו הנדסת תודעה. הכלה משמעותה כבת יענה שטומנת את ראשה בחול. אתם פשוט נרדמים עם עיניים פקוחות ולזה אתם קוראים הכלה. ההכלה הזאת הביאה אותנו בעבר לאינתיפאדה, הכילו את הפרות הסדר וכולנו זוכרים מה הייתה התוצאה. ההכלה הזאת מביאה את שרת הפנים לומר שאנחנו מכילים את המתים במגיפה, ואוי לאוזניים שכך שומעות. וההכלה הזאת מביאה את החמאס לומר ‘אנחנו יודעים שממשלת ישראל לא תעשה כלום’. לאן הדרדרנו?” שאל מעוז.

מעוז סיים בדרישה מיו”ר הוועדה “ניר, אני קורא לך, תתעוררו, תוציאו את מהפכת הכשרות מחוק ההסדרים, היא לא שייכת לשם. אתם רוצים לתקן? קדימה, בואו נתקן, אבל לא בחסות חוק ההסדרים, אלא בהצעת חוק נפרדת, כי חוק זה יש לו השלכות נרחבות על הרבנות הראשית ועל סמכותה, ועל רבני הערים. לאן עוד תובילו את המדינה?” סיים מעוז את דבריו.

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר