ח”כ מעוז לבנט: העבר את חקירת השריפה בהרי ירושלים לשב”כ

בעקבות הפרסומים על כך שמתחזקת הערכה שהשריפה היא בעקבות הצתה מכוונת, פנה יו”ר מפלגת נעם לרה”מ בקריאה לתת לשב”כ לחקור את השריפה בהרי ירושלים, ולחקור האם המניע הוא לאומני “רוב השריפות המשמעותיות בשנים האחרונות נגרמו מהצתות מכוונות בידי ערבים”

יו”ר מפלגת נעם וחבר מפלגת הציונות הדתית, חה”כ אבי מעוז, פנה אתמול (ד’) לראש הממשלה נפתלי בנט בבקשה לערב את השב”כ בחקירת גל ההצתות האחרונות. הפניה מגיעה בעקבות הפרסומים כי מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי מדובר בהצתה מכוונת על ידי אדם ולא מדובר ברשלנות, וכן בשל כך, כי בין הכיוונים השונים שנבחנים בימים אלו, הוא החשד כי מדובר בהצתות על רקע לאומני.

במכתב ששלח, כותב חה”כ מעוז לרה”מ בנט כי “‏בימים האחרונים התחוללה שריפת ענק בהרי ירושלים בסדר גודל שמדינת ישראל לא ידעה כמותו מזה שנים ‏רבות, שריפה אשר סיכנה את חייהם של אלפי אזרחים, כולל מאות חולים בבית החולים הדסה – עין כרם ומאות מטופלים בבית החולים איתנים, וב”ה בנס הסתיימה ללא נפגעים, אך גרמה נזקים גדולים לרכוש, ופגעה אנושות בריאה ירוקה אדירה בהרי ירושלים, כאשר כילתה כ- 25,000 דונמים של חורש ויערות, כותב הח”כ.

מעוז ציין לשבח את פעילותם של לוחמי האש “אני רוצה להביע את הערכתי לפעילותם המופלאה ולמסירות נפשם של לוחמי האש ושאר כוחות הביטחון וההצלה, אשר מחרפים נפשם, פשוטו כמשמעו, להצלת חיי אדם”.

הח”כ ממשיך ‏”הבוקר פורסם בכלי התקשורת כי בחקירת המשטרה וכבאות האש מתחזקת האפשרות שהשריפה ארעה כתוצאה מהצתה מכוונת. מדובר בשניים או שלושה מוקדים באזור המושב בית מאיר שבהם החלה השריפה במקומות שאליהם לא מגיעים בדרך כלל מטיילים.

אציין כי בדו”ח שהוציא בעבר ראש מחלקת חקירות ברשות לכבאות והצלה, נקבע שרוב השריפות המשמעותיות בשנים האחרונות נגרמו מהצתות מכוונות בידי ערבים. אכן, ישנן גם הצתות שנגרמות מפגעי מזג אוויר או בשגגה, אך מתבקש שייבדק באופן מקצועי האם כעת מדובר במניע לאומני ובמעשה טרור, שחלילה יכל לגרום לפגיעות בנפש בהיקף שטרם ידענו כמותו” כתב ח”כ מעוז במכתבו לבנט.

‏לדברי מעוז, “הגוף הממונה במדינת ישראל על חקירת מקרי טרור הוא שירות הביטחון הכללי. ‏ברי לי, שישנם גורמים בקואליציה ומחוצה לה, שעליהם אתם נסמכים בקיום הממשלה וברצונכם להעביר ‏את תקציב המדינה, שהיו שמחים שהאמת לא תצא לאור ושהחשד המדובר לא ייבדק בצורה רצינית, בניסיון ‏להתעלם מהחשד להצתה, שכמו בשריפות רבות נוספות בעבר הרחוק והקרוב, עלולה להצטרף בסיום החקירה לשורה בלתי נגמרת של מעשי טרור, כחלק מהמלחמה של האויב הערבי לנשלנו מארץ ישראל”.

במכתבו, מתייחס מעוז גם לטענות מצד הממשלה אשר מנסים לעשות הנדסת תודעה ולהאשים את המשבר האקלימי בשריפה. “למותר לציין לגנאי גם את השרה לאיכות הסביבה, שבתרגיל הנדסת תודעה לא מתוחכם חוזרת בראיונות בתקשורת שוב ושוב על כך שמדובר בתוצאה של משבר האקלים”, הוסיף מעוז.

בסיום דבריו מציין ח”כ מעוז את החשיבות שבהצגת האמת לציבור “רק שירות הביטחון הכללי יוכל לחקור את האירוע בצורה ראויה ולהוציא את האמת לאור. רק חקירה מקיפה של השב”כ תוכל לקבל את אימון הציבור. אני משוכנע שהציבור דורש לדעת את האמת ולכן אני קורא לך להעביר מידית את חקירת השריפה לידי שירות הביטחון הכללי ולפרסם את תוצאותיה ללא דיחוי מיד כשתסתיים”, סיים מעוז.

צילום תמונה ראשית: דוברות כבאות והצלה

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר