ח”כ מעוז: מהרומאים לרמאים וחזרה – קווים לדמותה של מפלגת ימינה

יו”ר מפלגת נעם ח”כ אבי מעוז הזכיר במליאת הכנסת מאמר שהתפרסם בימים האחרונים אותו כתב הרב אסף נאומבורג, חברו של השר לשירותי דת מתן כהנא. במאמר נטען כי הבאת הרומאים לירושלים, בשלהי ימי בית המקדש השני, על ידי יהודה אריסטובלוס ויוחנן הורקנוס היא שפירקה את ירושלים. “מכוח זר שהיה אמור ‘לעזור’ ליהודים לסדר את ענייניהם הם הפכו להיות כוח זר שעסק בסידור האינטרסים שלו ובשאיפותיו, והיו חלק משמעותי מהתהליך שפירק אותנו לגורמים והביא אותנו לגלות מארצנו. ‘שריפת המחסנים’ המפורסמת, שמוזכרת לעיתים רבות כאחד מגורמי הגלות והחורבן, הייתה לא יותר מאשר בריונות מתוך מצב ייאוש, מתוך מצב של חורבן ובסך הכול טחינת קמח טחון”.

לדבריו, האירוע ההיסטורי הזה דומה מאוד לאירוע המתרחש לנגד עינינו. “לפני כמה חודשים קמה בישראל ממשלה אליה צורפו אויביה של ישראל. אויביה הגרועים ביותר – חברי התנועה האסלאמית. מי שמתיימר להבין את המציאות ולדעת לאן פנינו, יתכבד וישקיע מעט מאמצים לקרוא מה כתוב בעקרונות אותה תנועה, ולא יסתפק רק ברטוריקה החלקה של נציגיה בכנסת – מה מקומה של מדינת ישראל בתפיסת עולמה, ומה על פי שאיפתה אמור להיות כאן בעתיד בין הירדן לים. כניסתה של אותה תנועה לממשלה היא דריסת רגל בדרך אל אותו עתיד, בדרך ל”שם”, ומי שהביא אותם למצב בו הם יושבים סביב שולחן הממשלה, למעשה החזיר אותנו אל העבר והביא את אויבינו לנהל אותנו”.

בהמשך המאמר, כותב הרב אסף נאומבורג כי “ממשלת בנט-כהנא-ליברמן-לפיד היא הממשלה הראשונה בתולדות מדינת ישראל המתחדשת שהיא איננה ממשלת המדינה היהודית, כי אם ממשלתה של ‘מדינת כל אזרחיה’. זו חד משמעית לא ממשלת ישראל, כי אם ממשלת מיעוט לא יהודית, לא ציונית ולא לגיטימית”. לדבריו, “מתוך אותו איבוד עשתונות שגרם להקמת כזו ממשלה, היא מרשה לעצמה להתפרע בענייני דת ומדינה”.

בהמשך התייחס המאמר להסכמה השוררת בממשלה להרוס את הרבנות הראשית, ולהנאה שלהם בכך שמי שעושה זאת הוא לא אחר מהשר לשירותי דת מתן כהנא שהוא “בוגר המסלולים הנכספים בציונות הדתית”, לדבריו. “מה מחפש לו השר לשירותי דת – רבנים שינהיגו ויורו דרך, או שמא רבנים שיוסיפו את חתימתם ויאשרו את כל גחמותיו? האם ישנו איזשהו רב שהוא מחויב ללכת על פי דרכו, או שמא הוא מוצא לעצמו כל פעם את הרב התורן שמסכים עם דעתו? “הכול יהיה על פי ההלכה”, מבטיח השר לשירותי דת, ואנחנו קצת מתקשים להאמין למי שחבר במפלגה שנבנתה על תפיסה אידיאולוגית של ניתוק מתלמידי חכמים, מפלגה שאינה מעוניינת לקדם את ענייני היהדות במדינה, אלא ‘לשחרר’ את המדינה מהדת ‘המעיקה’ עליה”.

עוד הוסיף: “אנשי ‘ימינה’ עורו, ממשלת ישראל עורי – כפי שאין לכם זכות מוסרית למכור את אדמות ארץ ישראל למנסור עבאס, כך אין לכם זכות מוסרית להרוס את היהדות. לצערנו, מי שהרכיב ממשלה בגלל התאווה לכיסא ראש הממשלה ושאיפה לכבוד מדומה, יחד עם תמהיל של שנאת האחר, בנימין נתניהו, איבד את שפיותו המוסרית והערכית ונפל לתהומות שגם הוא לא חש בהם עקב סחרורו הפוליטי”. לסיום אמר מעוז: “מתן, ניר ועידית. הקשיבו לדברי האמת הללו, התעוררו, וסייעו לנו להפיל את הממשלה הרעה הזאת ולהשיב את מדינת ישראל לעם ישראל”

צילום תמונה ראשית: עדינה ולדמן דוברות הכנסת

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר