ח”כ מעוז תוקף את השר ליברמן: מחפש להשתלח ברבנים הראשיים

יו”ר מפלגת נעם ח”כ אבי מעוז (הציונות הדתית מגיב לתלונה של השר אביגדור ליברמן לנציב תלונות הציבור על השופטים אורי שוהם בעקבות מכתבו של הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו שליט”א, נשיא ביה”ד הרבני הגדול, לראש הממשלה. לדבריו של מעוז, “במכתב הזה הרב לאו שליט”א מימש בצורה הכי מלאה שיכולה להיות את תפקידו כרב הראשי לישראל, שהוא לשמור על ענייני הקודש והדת במדינת ישראל, תוך כפיפות לתורת ישראל והלכותיה, ולהן בלבד. אשרינו שאלו הרבנים הראשיים של מדינת ישראל”.

מעוז הוסיף: “שר האוצר בחוצפתו מכנה בתלונתו את מכתבו של הרב הראשי: “איום מרומז שלא לומר סחיטה באיומים”, והוא קרא לנציב תלונות הציבור על השופטים לבחון את המשך כהונתו של הרב לאו שליט”א כנשיא בית הדין הרבני הגדול. שנאתו של ליברמן למוסד הרבנות איננה חידוש, ופעם אחר פעם הוא מוצא עוד מטרות לשלוח בהן את חיציו”.

ח”כ מעוז תיאר במליאת הכנסת את השתלשלות האירועים הצפויה לטענתו לקרות בעקבות הגשת תלונה זו. “הנציב שוהם ימליץ כנראה לשר לשירותי דת לשקול את הדחתו של הרב הראשי מתפקידו כנשיא בית הרבני הגדול. לאחר ההמלצה, חברי הכנסת שחרדים לזהותה היהודית של המדינה יגישו הצעה דחופה לסדר היום. נשיאות הכנסת תעביר את ההצעה לדיון מהיר בוועדה. באיזו ועדה? כמובן ועדת חוקה, חוק ומשפט, שבראשה עומד מי שעמד בראש התנועה הרפורמית, זו שבמשך שנים נלחמת מלחמת חורמה במוסד הרבנות הראשית. הח”כ הרפורמי יימנע כמובן מלהזמין את הנציב שוהם לדיון, היות והוא חרד ודואג לכבודם של בכירי מערכת המשפט, שבעיניו הם ככוהני הדת העליונים. חברי הכנסת ייאלצו לערער על כך כדי שהדיון יעבור לוועדה אחרת, וכך חוזר חלילה, עד לפעם הבאה, עד לירי החיצים במטרה הרבנית הבאה”.

לסיום קרא מעוז לחברי הקואליציה: ניר, עידית, יום טוב, זה פרצופה של הקואליציה הרפורמית שאתם חברים בה ושקיימת בזכותכם. זה בעצם הפרצוף שלכם”.

צילום: נעם מושקוביץ דוברות הכנסת

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר