יו”ר נעם בוועדה לשירותי דת “הרפורמה בכשרות תוביל לכך שחצי מהמדינה תאכל לא כשר”

הוועדה לשירותי דת יהודיים המשיכה היום (ג’) את דיוניה ברפורמת הכשרות של השר מתן כהנא. בדיון נחשף כי משרד האוצר הסתמך בדו”חות שהנפיק לוועדה על נתונים מלפני כ-7 שנים, שהתיישנו. יו”ר מפלגת נעם חה”כ אבי מעוז (הציונות הדתית) אמר בוועדה כי “זו בושה לנו כחברי כנסת שאנחנו מחוקקים חוק שנסמך על בסיס הנתונים הישנים האלו”.

“אני שמח שהתחלנו לקבל נתונים מהאוצר” פתח מעוז, “אך אם על בסיס מה שראינו הוצגה רפורמת הכשרות לחוק ההסדרים וחוק התקציב, זה פשוט בושה וחרפה. קיבלנו היום את הנתונים בעניין רפורמת הכשרות לקראת הדיון, וכמו שהעירו נציג ההסתדרות ונציג כושרות, הנתונים שעליהם מתבססים אדריכלי הרפורמה בשביל להוכיח שרפורמת הכשרות צריכה להיכנס לחוק ההסדרים, מתבססים על דו”ח מ2016, שמבוסס על דו”ח מהשנים 2013-2015”, אמר חה”כ מעוז בוועדה.

חה”כ מעוז תקף את הנתונים המעורפלים שהוצגו “זו בושה לנו כחברי כנסת שאנחנו מחוקקים חוק שנסמך על בסיס הנתונים הישנים האלו, טוענים איזו טענה אוורירית שאין לה שום הוכחות שהחוק ייעל ויחסוך עלויות של 550 מיליוני שקלים. וכמו שהוצג ונאמר על ידי הדוברים הקודמים לי, רפורמת הכשרות תייקר את כל הכשרות במדינה. בד בבד כאשר במקביל היא תפחית את איכות הכשרות, ולכן אין פה שום תיקון של הליקויים.

אני בעד לתקן את הליקויים, ואני הצעתי לשר כהנא כאשר הוא היה כאן בוועדה, שיקח את הדו”ח שכתבו יחד עם הרבנות הראשית, הדו”ח שמ”מ מנכ”ל הרבנות הראשית חתום עליו, ולומר לו לממש את הדו”ח הזה. שם יש תיקונים”, סיכם חה”כ מעוז את דבריו.

במענה לדבריו של נציג משרד האוצר ענה חה”כ מעוז “לא הבאת דוגמה של רפורמת שוות ערך שאפשר ללמוד ממנה משהו, ואתה רוצה שנתבסס על זה כדי לעשות רפורמה מאוד משמעותית. גם בתחום הרפואה היית אומר את זה לפתוח הכל לתחרות? חלק מאזרחי המדינה פשוט לא היו מקבלים טיפול רפואי הולם. וזה מה שיקרה בתחום הכשרות – חצי מהמדינה לא יאכלו כשר”, אמר חה”כ מעוז.

בדיון בוועדה השתתף גם הרב רפי יוחאי, מנהל תחום אכיפה ברבנות הראשית שאמר כי הרפורמה תפגע בכשרות “ככל שתהיה אפשרות של רבנות או ועדת שלושת הרבנים – המשמעות היא הפקרות מוחלטת של התחום. צריך לאפשר רק לרבנים שמחויבים לחלוטין לתקני הרבנות, ושתהיה סמכות ופיקוח משמעותית לגביהם. כאשר המשגיח תובע נהלים והבעלים יודע שיש אופציות אחרות, זה יכול להוביל לדרדור”, סיכם יוחאי את דבריו.

נזכיר כי אתמול פורסם כי ע”פ אתר החקיקה של הכנסת, רפורמת הכשרות פוצלה מחוק ההסדרים, טרם ברור האם מדובר בתקלה, או במהלך שמקדמים בקואליציה ואשר יפורסם בקרוב. נציין כי חה”כ מעוז ממשיך ומנהל בימים אלו את מאבקו להוצאת רפורמת הכשרות מחוק ההסדרים ובין השאר הגיש מעוז בג”צ בנושא.

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר