יו”ר נעם לשר הביטחון “הכסף לאבו מאזן יבוא מהגדלת הפנסיה של הרמטכ”ל?”

יו”ר מפלגת נעם וחבר סיעת הציונות הדתית, חה”כ אבי מעוז, פנה בשאילתא בכנסת לשר הביטחון בני גנץ, ולשר המקשר בין הממשלה לכנסת בנוגע לכספי ההלוואה שהובטחו ליו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. מעוז ציין כי המהלך תמוה מאוד בימים בהם בתי החולים ובתי העסק בישראל נמצאים בסכנת קריסה מיידית.

פניית מעוז מגיעה לאחר הפרסומים השונים לגבי ההלוואה שהובטחה ליו”ר הרשות בפגישתו עם שר הביטחון בני גנץ. על פי הפרסומים, ישראל תעביר הלוואת ענק על סך חצי מיליארד ש”ח לרשות הפלסטינית, תיתן הטבות הומניטריות, ותשחרר גופות מחבלים שנמצאים בידי המדינה. לדברי חה”כ מעוז ההטבות תמוהות ומדאיגות ביחס לתמורה שהרשות הפלסטינית נדרשת.

בשאילתא ציין חה”כ מעוז את הבעיות בצעדים שהוגדרו כבוני אמון “ביממה האחרונה פורסמו הסיכומים שערכת בשליחות ראש הממשלה עם יו”ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס במה שהוגדר כצעדים בוני אמון. בין הסיכומים שדובר עליהם הסדרת מעמד והטבות הומניטריות לאלפי פלסטינים, מתן הלוואה בסך חצי מיליארד ש”ח , החזרת גופות מחבלים שנמצאים בידי ישראל ועוד”, נכתב בשאילתא.

עוד הוסיף חה”כ מעוז כי “מעבר לבעיה המוסרית שיש למדינת ישראל ביצירת צעדים “בוני אמון” מעין אלה עם רשות הטרור ולסכנה הביטחונית שטמונה בהם, הפליאה גדלה לאור העובדה כי בימים אלה אין כסף עבור בתי חולים ציבוריים השובתים מזה כמה ימים ואין כסף למענקים עבור העסקים הקורסים בשל נגיף הקורונה.

לא זו אף זו שאין כל התנייה או התחייבות מצד הרש”פ שהכסף לא יחולק לאסירים ביטחוניים או משפחות מחבלים כמתחייב לפי חוק קיזוז משכורות מחבלים. ובנוסף לזה חטא על פשע שאין כל התנייה ודרישה מהרש”פ לבטל את התביעה בהאג כנגד חיילי צה”ל לאחר פתיחת מבצע שומר חומות”, ציין חה”כ מעוז.

לסיום ביקש חה”כ מעוז הבהרות משר הביטחון “האם כסף ההלוואה לרש”פ יבוא מהגדלת הפנסיה של הרמטכ”ל?, מה המנגנון למניעת העברת הכסף למחבלים?, והאם הרש”פ נדרשת לבטל את התביעה בבית הדין הבינלאומי בהאג כנגד חיילי צהל ומפקדיו ?”, סיים מעוז את השאילתא.

צילום תמונה ראשית: רדה ראוצ’יה.

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר