יו”ר נעם לשר התרבות והספורט “מי אישר קורס עם מימון ממשלתי בשבת?”

יו”ר מפלגת נעם, וחבר סיעת הציונות הדתית, חה”כ אבי מעוז פנה בשאילתא לשר התרבות והספורט חילי טרופר בבקשה להבין מדוע משרדו נותן מימון לקורס שיפוט כדורעף, אשר צפוי להתקיים גם בשבת. מעוז ציין כי מדובר בפגיעה בקדושת השבת וכן בספורטאים דתיים שומרי שבת.

הפנייה מגיעה בעקבות פרסומים של איגוד הכדורעף, עליהם חתום גם משרד התרבות והספורט, שמודיעים על תחילת הרשמה למיונים לקורס שופטי כדורעף שצפוי להתקיים בסוכות בבית הספר מבואות ים במכמורת. הקורס יכשיר שחקנים ומאמנים מתחום הכדורעף לשמש כשופטים בליגה הישראלית. הקורס כל חושף חה”כ מעוז, יתקיים במהלך חול המועד סוכות, כאשר היום האחרון והמסכם יתקיים בשבת חול המועד.

לדברי חה”כ מעוז הפגיעה היא בלתי נמנעת “מודעה שפורסמה על ידי איגוד הכדורעף, ושעליה חתום גם משרדך, מזמינה שחקני ואוהדי כדורעף להגיש מועמדות לקורס שיפוש בתחום, אשר יתקיים בחול המועד סוכות הקרוב. היום הרביעי והאחרון של הקורס חל בשבת חול המועד. אין צורך לומר את המובן מאליו, כי מועד שכזה מדיר בצורה ישירה וגלויה שחקנים ואוהדים דתיים, אשר יימנע מהם להגיש בכלל מועמדות לקורס בשל קדושת השבת.” כך לדברי מעוז.

יו”ר נעם ציין כי ישנם קבוצות דתיות בתחום אשר חבריהם צפויים להיפגע מקיום הקורס בשבת “אציין כי כיום ישנם מספר קבוצות דתיות כדוגמת קבוצת אליצור וקבוצת הפועל אולפנת עופרה שכאמור לא יוכלו להירשם ולהשתתף בגין קיום הקורס גם בשבת.” ציין מעוז.

לסיום, ביקש מעוז מהשר טרופר הבהרות בנוגע למצב “אבקש לדעת מי אישר את מועדי הקורס, ומה בכוונתך לעשות בכדי למנוע את הפגיעה וההדרה המתוארת לעיל. אשר מפלה בין שחקנים ומאמנים שומרי שבת לאלו שאינם שומרי שבת.”

צילום תמונה ראשית: שאטרסטוק

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר