“האידאל שלנו הוא לא ראש ממשלה עם כיפה – אלא לתת נשמה למדינה”

בריאיון לשי גולדין בערוץ 14 לקראת מה שנראה כפיזור הכנסת, אמר ח”כ אבי מעוז בין היתר:
“אם נמשיך לשמור על האחדות – סיעת הציונות הדתית יכולה להכפיל את כוחה.
השכלנו להתגבר על חילוקי הדעות שהיו, השכלנו לעבור כסיעה אחת.
אנחנו מסוגלים ליצור רשימה מאוחדת שתייצמג את כל החלקים ותחזקת את המפלגה. למרות חילוקי הדעות.
ממשלה בשיתוף מפלגה ערבית, כשהיא חברה בקואליציה – בלתי אפשרי מבחינתנו. ממשלת מיעוט מבחינת הרוב היהודי, או ממשלת רוב, שנתמכת על ידי מפלגה ערבית – בלתי אפשרי מבחינתנו. הדבר היחידי שהסכנו לו בפעם הקודמת, בעקבות מורי ורבי הרב טאו שהוא המנהיג של נעם – היה רוב של 59 נגד 57 לממשלת ימין, והיה דרוש אי הצבעה של עבאס – אז החשבון היה שתקום ממשלה שנתניהו ראש ממשלה, 59 ח”כים. במקרה הראשון שהיה עובר חוק ולא היינו יכולים להעביר אלא עם עבאס – היינו הולכים לבחירות.
אנחנו – כלומר הרב טאו – זיהה את בנט כבר כשהוא השתלט השתלטות עיונת על הבית היהודי ב-2013. לי קל לומר את זה: אי אפשר לסמוך על בנט ודומיו כמייצגים את הציבור שלנו. אני לא פוסל את כל מה שבנט עשה. ההשתלטות של בנט צריכה לעורר מחשבה על כל שיטת הפריימריז בציונות הדתית.
אני מעדיף להישאר צמוד לאידאלים של הציבור הדתי לאומי כבר 70 שנה. מרן הרב קוק זצ”ל אמר שהתפקיד של המזרחי זה לזרוק נשמה בגויה הלאומית. לדאוג לנשמה, ליהדות, לזהות היהודית. בנט וכדומה – רצו לשנות את זה.
אני חוזר לבנט של 2013. מה הוא אמר אז? הגיע הזמן שאדם עם כיפה יהיה בראשות הממשלה. הוא מימש את זה. אבל האידאל שלי הוא אחר – לתת נשמה למדינה! הוא אדם עם כיפה – זה לא אומר כלום! המטרה שלנו היא שהמדינה תהיה מדינה יהודית ולא מדינת כל אזרחיה!
אני נמצא במהלך דמוניזציה מהיום שנכנסתי לכנסת. הפגינו 15 ארגונים נגדי, פרסמו תמונה חצי פרצוף שלי וחצי של חמינאי. השליחות שלי היא לא שליחות אישית של אבי מעוז, היא שליחות של עם ישראל. אם יקיימו את הערכים שלי בקוי היסוד של הממשלה בלי שאהיה סביב השולחן – דיינו”

צפו >>

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר