להפסיק לאלתר את מניעת הגישה למתפללות לכותל הדרומי

הכותל

יו”ר מפלגת נעם, וחבר סיעת הציונות הדתית, חה”כ אבי מעוז, פנה היום להרצל בן ארי ‏מנכ”ל החברה לפיתוח הרובע היהודי בעניין מניעת כניסה מתפללות לכותל הדרומי בידי מאבטחי הקרן למורשת הכותל.

‏חה”כ מעוז‏ ציין במכתבו כי “בימים האחרונים קבוצת נערות אשר בקשו להתפלל ברחבה הדרומית של הכותל המערבי ביום שלישי השבוע, ד’ באב, פנו אלי ‏בבקשה לסייע להן, כיוון שהמאבטחים במקום, מנעו מהן את הגישה לרחבה הדרומית של הכותל. ‏למותר לציין כי הכותל המערבי הוא מקום קדוש וחלים עליו כל חוקי המקומות הקדושים”, כתב מעוז.

בהמשך נכתב כי מניעת הגישה הינה עבירה על חוק המקומות הקדושים “‏כידוע מניעת גישה ממתפללים או ממתפללות למקום הקדוש הינה עבירה על החוק. ‏מבדיקה מהירה שערכתי עולה כי מקרה זה אינו בודד, והוא חוזר על עצמו כל יום בימים האחרונים. פעם ‏בתואנה שנערים או נערות מתחת לגיל 18 חייבים לבוא בליווי מבוגר, ופעם בתואנה שיש שינוי בחוק ואסור ‏להציב מחיצה במקום, ועוד כהנה וכהנה טיעונים המנוגדים לחוק באופן מובהק”, ציין הח”כ.

לסיום דרש חה”כ מעוז ממנכ”ל החברה לפיתוח הכותל לפעול מיד להפסקת מניעת הגישה “‏במיוחד בימים אלו, ימי בין המיצרים, כאשר עם ישראל לאלפיו מגיע להתפלל בכותל המערבי, אבקשך לפעול ‏לאלתר על מנת שמקרים אלו ייעצרו באופן מיידי ולא תימנע זכות התפילה במקום לקהל המתפללים המגיע ‏מידי יום לשפוך שיח לפני ריבונו של עולם שיגאלנו מהרה”, סיים.

העתק מהמכתב נשלח גם ל‏הרב שמואל רבינוביץ’ שליט”א – הרב הממונה על המקומות הקדושים והכותל המערבי וכן לניצב דורון תוג’רמן מפקד מחוז ירושלים במשטרה.

קרדיט תמונה ראשית: Someone35 – Own work

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר