סקר חדש של מפלגת נעם מראה: עם ישראל נגד מתווה הכותל, ובעד מדינה יהודית

רוב גדול של אזרחי ישראל היהודים סבורים כי יישום מתווה הכותל יגביר את השסעים בעם היהודי. כך עולה מסקר חדש של מכון הסקרים ‘מאגר מוחות’ שנערך עבור מפלגת נעם. כמו כן, בדק הסקר האם הציבור סבור כי מדינת ישראל צריכה להיות מדינת הלאום של העם היהודי או מדינת כל אזרחיה, וגם בשאלה זו יש רוב גדול מאוד הסבורים כי מדינת ישראל צריכה להיות מדינת הלאום של העם היהודי.

בשאלה הראשונה של הסקר נשאלו המשיבים האם יישום מתווה הכותל על ידי נפתלי בנט יחזק לדעתך את האחדות או יגביר את השסעים בעם היהודי? על פי תוצאות הסקר עולה כי 25% מהמשיבים חושבים כי מתווה הכותל יחזק את האחדות בעם, ואילו מעל לכפול – 52% חושבים כי הוא יגביר את השסעים בעם, בעוד 23% השיבו כי הם לא יודעים. בהתייחסות לבעלי הדעה בלבד עולה כי 68% מהמשיבים חושבים כי זה יגביר את השיסוי בעם, לעומת 32% שחושבים שזה יגביר את האחדות בעם.

מהחלוקה על פי מפלגות עולות תוצאות מעניינות, בקרב מצביעי מפלגות ימינה וישראל ביתנו שמקדמות את המתווה המדובר, על פי תוצאות הסקר, 54% ממצביעי ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן סבורים שזה יגביר את השסע בעם לעומת 38% הסבורים שזה יגביר את האחדות. אצל מצביעי ימינה יש 38% שסבורים שזה יגביר את השיסוי לעומת 31% שסבורים שזה יגביר את האחדות.

השאלה השנייה שבה עסק הסקר נגעה בצביונה היהודי של המדינה. המשיבים נשאלו מה לדעתם צריכה להיות מדינת ישראל: “מדינת הלאום של העם היהודי” או “מדינת כל אזרחיה”? מהסקר עולה כי 67% מהמשיבים חושבים כי מדינת ישראל צריכה להיות מדינת הלאום היהודי לעומת 21% בלבד שסבורים כי המדינה צריכה להיות מדינת כל אזרחיה. 12% מהמשיבים ענו כי הם לא יודעים או סיפקו תשובה אחרת. כאשר משקללים את בעלי הדעה בלבד עולה כי 76% סבורים שמדינת ישראל צריכה להיות מדינת הלאום היהודית ואילו 24% טוענים כי דווקא מדינת כל אזרחיה.

גם כאן נבחנו המשיבים על פי חלוקה למפלגות אליהם הם מתכוונים להצביע. בשאלה זו לצד המפלגות המרכיבות כיום את גוש הימין, גם במפלגות ישראל ביתנו, ימינה, תקווה חדשה וכחול לבן, המצביעים סבורים כי המדינה צריכה להיות מדינת הלאום היהודי ולא מדינת כל אזרחיה. בכחול לבן ישנו רוב של 72% על 16% שסבורים שמדינת ישראל צריכה להיות מדינת הלאום היהודי, בימינה 67% על 13%, בתקווה חדשה 69% על 23% ואילו 54% ממצביעי ישראל ביתנו, שנציגיהם בכנסת פועלים על מנת לפגוע בזהותה היהודית של המדינה, סבורים כי מדובר במדינת הלאום היהודי בעוד 38% סבורים כי מדינת ישראל צריכה להיות מדינת כל אזרחיה.

הסקר כאמור נערך עבור מפלגת נעם בידי מכון הסקרים מאגר מוחות. בסקר השתתפות 500 משיבים מהציבור היהודי בגילאי 18 ומעלה והוא נערך בין התאריכים 19.10.21 ל22.10.21 באמצעות פאנל אינטרנטי קיים.

חה”כ אבי מעוז הגיב לסקר “עם ישראל רוצה מדינה יהודית, רוצה כותל אחד ורוצה אחדות בעם ולא שיסוי ופילוג. הסקר מראה באופן ברור כי לממשלה הזאת אין מנדט לא מהעם ולא מבוחריהם שלהם למהלכים של הפגיעה בכותל ובזהות היהודית של המדינה. לממשלה הזאת אין לגיטימיות לשום מהלך שיפגע באחדות העם. אני קורא להם ראו מה עם ישראל רוצה והפסיקו לפגוע במדינת ישראל”, הוסיף מעוז.

נכיר כי החוק הראשון אשר אותו הגיש יו”ר מפלגת נעם חה”כ מעוז, עם השבעתו לכנסת עוסק בתיקון חוק המקומות הקדושים ומבקש לעגן בחקיקה את קדושתו של הכותל המערבי לכל אורכו. מטרתו של החוק הוא לעצור את הפרובוקציות החודשיות של ‘נשות הכותל’ והתנועה הרפורמית ברחבת הכותל, וכן לחזק את מעמדה של הרבנות הראשית במקום. תוצאות סקר זה שערכה המפלגה מחזק את הפעילות של ח”כ מעוז שמשקף את עמדת רוב הציבור היהודי, שאליו נוגעת הסוגיה.

הכותל. צילום שאטרסטוק

תודה שהצטרפת!

נשמח לקבל עוד כמה פרטים:

תומכים למען הזהות היהודית של המדינה

הרשמו וחזקו את מפלגת נעם!

שומרים לכם על הפרטיות! לא נשתף או נעביר את פרטיכם לשום גורם אחר. 

צור קשר